Vallahi kıyamete kadar Sözlerin Ey
kıymetlisi; Hiç eskimeyeni, En muteberi, Üzerine söz söylemeye dahi güç
yetirilemeyeni , Aziz ve Celil olan herkese her istediğini yaptıran,
İbadet edilmeye tek layık olan Allah’u Azimüşşan hazretlerinindir ki
Amma bad ( bundan sonra)
(Elbette, Ehl-i kitabdan [Yahudi ve Hristiyan] olsun,
müşriklerden olsun bütün kâfirler Cehennem ateşindedir, orada ebedi kalırlar.
Onlar mahlûkların en kötüsüdür.) [Beyyine
6]
Bir hadis-i şerif meali de
şöyledir:
(Beni duyup da, bana inanmayan (Önceki dinimi bıraktım,
islam dinine girdim demeyen) Yahudi ve Hristiyanlar, muhakkak Cehenneme
girecektir.) [Hâkim, Müstedrek]
Yine Muteber Fetva kitabında
buyuruldu ki;
Hristiyanlar, Ehl-i kitabdır. Ehl-i kitabın hepsi de
kâfirdir. (Fetava-i Hindiyye)
Dinde zaruri olan şeylerden birine
inanmayan kâfir olur. Bunun kâfir olduğunda ve Cehennemde sonsuz azap
çekeceğinde şüphe eden de kâfir olur. Bunun kâfir olacağı, Bezzaziyye, Dürr-ül-muhtar,
Kadı İyad’ın Şifa, İmam-ı Nevevi’nin Ravda ve İbni Hacer-i
Mekki’nin el-A’lam kitaplarında açıkça bildirilmiştir.
Bir Hristiyan’ı, bir Yahudi’yi ve
din-i İslam’dan ayrılanlardan birini kâfir kabul etmeyen kimsenin kâfir
olacağında şüphe eden kimsenin de kâfir olacağını, İslam âlimleri söz
birliğiyle bildirdiler. Bu söz birliği adı geçen kitaplarda yazılıdır. Kâfir
olmasında şüphe eden de kâfir olunca, onu Müslüman bilenin nasıl olacağını ve
hele, onu İslam âlimleri için kullanılan unvanlarla övenin nasıl olacağını
düşünmeli. Bu sözümüzden, böyle kimseleri İslam âlimi sananların ve bunların
küfür saçan sözlerini, yazılarını övenlerin, yayanların, kâfir olacaklarını iyi
anlamalı. Övmek, yaymaya çalışmak ve reklamını yapmak, razı olmayı, beğenmeyi
gösterir. Küfre rıza, küfür olur. Küfre rıza demek, kâfirin küfür üzere
kalmasını istemek değil, onun küfrünü beğenmek demektir. (Fetavel-Haremeyn,
Faideli bilgiler)
Cenâb-ı Hakk (c.c.) Yahudi ve
Hıristiyanların kâfir olduklarını ve ebedî olarak Cehennem’de kalacaklarını,
Kur’ân-ı kerîm’de şüpheye mahal bırakmayacak şekilde beyân buyurmaktadır. Şöyle
ki (Mealen):
“Yahudiler ‘Uzeyr Allah’ın oğlu’ dediler,
Nasrânîler(Hristiyanlar) de ‘Mesih Allah’ın oğlu’ dediler, bu onların
ağızlarıyla söyledikleri sözleri ki önceden küfredenlerin sözlerine
benzetiyorlar, Allah kahredesiler nasıl da saptırıyorlar.” (Sûre-i Tevbe, 30) ve
“Elbette küfretti (kâfir oldu) “Allah Meryem’in oğlu
Mesih’tir” diyenler. Hâlbuki, Mesih şöyle demişti: “Ey Benî israil! Ancak
Allah’a ibâdet ediniz. Muhakkak ki o, benim de Rabbim, sizin de Rabbiniz
Allah’a kim şirk koşarsa, Allah ona cennetini haram etmiştir ve varacağı yer
ateştir… ve, zâlimlerin yardımcısı yoktur. Elbette küfretti (kâfir oldu “Allah
üçün üçüncüsü” diyenler. Hâlbuki, bir tek İlâhtan başka İlâh yok… (Sûre-i Maide, 72/73)
Esasen Yahudilerin “Uzeyir
Allah’ın oğludur” sözleri, Hıristiyanların da “Mesîh (Hz. Isa) Allah’ın
oğludur” ve “Allah üçün üçüncüsü” sözleri şirktir. Bu İtikâdda(inanışta)
olan Yahudi ve Hrlstlyanlar Allah’a şerik/ortak isnâd ettikleri için
müşrikdirler, (Fahruddîn Râzî, Tefsîr-i Kebîr/Mefâtîhu’l-gayb)
Allah’a ve Rasûlü’ne nasıl îmân
edileceğini Cenâb-ı Hakk (meâlen) şöyle beyân etmiştir:
“Şimdi onlar sizin İmân ettiğiniz gibi îman ederlerse
muhakkak hidâyete ermiş olurlar…”(Sûre-i
Bakara, 137),
ve
“Muhakkak o kimseler ki, Allah’ı ve onun peygamberlerini
inkâr ederler va Allah (c.c.) ile peygamberlerinin aralarını ayırmak isterler
va bâzısına İman eder ve bâzısını inkâr ederler ve bunun arasında bir yol
tutmak İsterler. İşte gerçekten kâfir olanlar onlardır. Biz de kâfirler için
alçaltıcı olan bir azap hazırlamışızdır.” (Sûre-i
Nisa, 150/151)
Malûm olduğu üzere Yahudiler; Hz.
isâ ve Hz. Muhammed aleyhlsselâma İmân etmedikleri gibi; Hıristiyanlar da Hz.
Mûsâ ve Hz. Muhammed aleyhisselâma İmân etmemektedirler.
Bu husûsda Elmalılı Hamdi Yazır
diyor ki: “Velev bir Rasûlü olsun diğerlerinden ayırıp İnkâr etmek
mâhlyet-i risâleti inkâr etmektir. Mâhiyet-i risâleti inkâr etmek bütün
Peygamberleriyle beraber Hakk Teâlâ’yı inkâr etmekdir,” (Hak Dini Kur’ân Dili,
2/1144)
Ehl-i sünnetin icmâ ve ittifakına
göre; hem kâfirler, hem de müşrikler “muhalled fin-nâr” dırlar, yâni cehennemde
ebedî olarak kalacakladır. Cehennem ebedî olduğu gibi, cennet ehli de ebedîdir.
(Merahu’l-Meâli fi Şerhi’l- Emâlî, 79/80)
Bunun aksini iddia edenin dînden çıkacağına icmâ vardır. (Mevsûat’ûl- İcmâ fi’l- fıkhi’l- islâmî, 2/865)
Bu vesikalardan açıkça anlaşıldığına göre;
1- Ehl-i kitabın tamamı, yani bütün Yahudi ve Hristiyanlar kâfirdir.
2- Yahudi ve Hristiyanları kâfir kabul etmeyen de kâfirdir.
3- Yahudi ve Hristiyanları kâfir kabul etmeyenin kâfir olduğunda şüphe eden de kâfirdir
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.